Sunday, March 22, 2009

Memujuk Dan Dipujuk

Tajuk entri hari nie aku pun x taw nape nk letak cmtue n nape plak tetiba slang ckp pun dh berubah... Maybe dh lm kot x berbahasa spt ini n tetiba teringin plak nk gunakan sekejap... Hehehe...

Memujuk??

Nape ek aku mempersoalkn tentang perkara sedemikian rupa?? Aku pn x taw nape ari nie aku down sgt sgt... Aku jd terlalu sensitif... Even aku msg dgn org itu pun aku rs mcm sedey jer... stiap ape yg dia ckp aku rs mcm sedey jer bila bc sedangkn dia x ckp ape2 pun yg menguris hati dan perasaan aku.. Maybe cos of jiwa aku tgh kacau menyebabkn aku jd cmtue kot... Aku pun x taw bile r aku berupaya nk memujuk hati dan jiwa raga aku nie... Aku mmg cmnie.. Kalu jiwa kacau, aku akn berusaha sebaik mungkin utk memujuk diriku sendiri... Bab memujuk nie aku mmg terer... Tp, aku hanya terer memujuk diriku sendiri... Aku x mampu nk pujuk org cos aku mmg x pandai bab itu tp, sekiranya aku xnk memanjang situasi yg tidak selesa berpanjangan, aku akan berusaha memujuk org yg meminta aku untuk memujuk nya... Memujuk mmg aku blh wat tp, ianya bergntung gak dgn situasi ketika itu.. Kdg2 aku pun bosan gak bila aku owez memujuk diriku sendiri if gwaku kacau... Tp, apakn daya, kalu aku x pujuk diriku sendiri, sp lg yg nk pujuk kn... huhuhu..

Dipujuk?

Berbalik kpd persoalan kedua plak.. Dipujuk.. Apa itu dipujuk? Owhzzz... semestinya aku x taw apa benda tersebut coz aku mmg x pernah n x pernah n x pernah dipujuk.. Believe it or no?? Aku mmg x pernah dipujuk... Smpai kwn aku x percaya bila aku ckp aku x taw cmner BF aku memujuk aku coz dia mmg x pernah pun nk pujuk aku... Kalu aku marah dia pun, n aku terasa nk merajuk, aku merajuk sorg2 jer... Pastu aku akn try pujuk diriku sendiri... Aku mmg x pernah dipujuk n dia mmg x pernah pun pujuk aku.. Sbb tue aku x taw ape perasaan bile org pujuk kita... Sbb aku x pernah rs itu sume... Huhuhuhu...

Tp, aku x kisah sume tue coz aku taw mcm mne nk pujuk diriku sendiri n aku x perlu org nk pujuk aku.. Aku x kisah sume tue coz aku lbh taw sp aku n aku lebih taw cmner nk pujuk diriku sendiri... Aku x kisah sume tue... Abaikan perkara seperti itu n sekiranya ianya dipanjang, ianya akn menjd satu titik permulaan yg akan mengundang kemarahan byk pihak. So, kesimpulannya, biarlah kite memujuk diri kita sendiri b4 org nk pujuk kita coz ianya akn mempercepatkn proses pendamaian.. Chewaahhhhh....

Entri kali nie mmg entri gwa kacau... huhuhuhu

0 comments:

Post a Comment