Monday, April 13, 2009

Riang Ria Weekend

Hari ini hari Ahad...

Pg2 aku dh bgn... G toilet, gosok gigi n cuci muka... Tp, kemalasan masih ada gik so, aku gurin balit ats katil smbil tgk cita kartun... Bila dh kelaparan brk turun dibah n tgk cdak mak sudah hilang... Avanza bapak pun sdh hilang... Cnei nk kah cdak pergi owhzz... Mijot tertanya2 di dlam hati tp mulut memulakan kunyahan breakfast smbil menonton Warung Kita n bila dh tgk Warung Kita yg slalu makan nyaman2 menyebabkn perut saya menjadi semakin lapar... Arghhhh....

Hari ini sy ada date... Yeayyyyyyyy.....

Tp, sy perlu masak dolok n mengemas apa yg ptt cos fikiran sy akan bercelaru bila sy kuar jalan2 tp umah blm teratur... Wah wah wah... Anak sp nk kah tok owhz... hahahahaha....

Selesai suma keja umah n si dia pun dtg tepat pd jam yg telah dijanjikan... Yalah best org ya koh... Mun janji jam 2.30, 2.30 sharp or b4 2.30 nya dh muncul dpn umah... Yalah suh kin sayang... Kahkahkahkah...

Destinasi pertama menuju ke Taman Kereta coz ada "Program Penempatan Pekerjaan" under Kementerian Tenaga Kerja... Aku g sia mbak dirik ajak.. Tgk org lain siap mbak file n ngesep2 jak... Hahahaha... Tujuan utaman sj jak nk jalan2 kt sia nei tauk mun ada vacancy, amik borang ajak kelak isik... Org lain siap bersemangat mbak resume n sijil2 lain.. Ada yg siap pakei smart2 jak... Nk tetak pun ada juak ku ngga tp, bgslah sidak ada semangat mcm ya x mcm aku tok.. Huahahaha....

Tp, sesampai di tingkat 5, n pusing2 kt dlam ya, x byk pun company yg best2... Aku hanya terpikat dgn Hock Seng Lee n Faber Medi-Serve jak... Yg lain hampeh.... Aku rs time PCFair last week lagik meriah kt sia.. Ari tok hampeh jak.. X rami gilak org tp, aku ttp angol juak.. Mun angol ya, ramilah ya juak tp x serami last week la....

Balit dr sia dgn muka frustated tp bila si dia tyk mok tgk wayang kt cnei, Mijot bertukar mnjd ceria semula.. Hahahaha....

Akhirnya aku berjaya menonton cita "Jangan Tegur"... Not bad lah cita tok but aku rs aku suka agik "Jangan Pandang Belakang" n "Congkak" la... Maybe cos of jln cerita nya teratur kot... Cita tok berserabut gilak.. Bak kata si dia antu nenek nya xda kaitan langsung dgn cita ya sedangkan org lain yg nk ngaco Baizura ya.. Tp, bila pk2 ada logik juak apa dipadah nya ya owhz... Or maybe time awl2 cita ya kosentrasi telah diganggu dgn suara tangisan kot...

Keseraman aku ngga cita tok hilang bila kosentrasi aku tganggu dgn bunyi miak kecik nangis... Yalah, lain kali jgn mbak miak kecik ngga cita antu nak kah dh nangis ketakutan last2 dirik sendirik x dpt juak nk ngga...

Ending nya plak ailike... Tp, ada juak yg x logik dalam cita tok... X logik nya bila nenek Baizura ya ninggal mlm marek but dikubur lusak nya... Kira skrip nya mcm tok lah... "Nenek meninggal mlm td.. Esok br nk kebumikan" See... x logiklah nk... Slalu nya org Islam tok sebagus2 nya dikubur secepat yg mungkin... X logik kali kedua bila jenazah ya ditinggal sorg2 pd mlm hari tanpa ada org neman n bc Yassin... Aduiii... x pernah dipolah org ninggal jenazah sorg2 cmya ehzz.. At least, polah lah secara logik ckit....

But, overall... Jangan Tegur oklah... Blh ditonton beramai2... Hehehehe...

4 comments:

LovelyEyna said...

yerdeh... kak ija pegi dating... ;) ahakz... kmk rindu mok g dating juak... dekat nak setahun dah sik g dating... lamak sik? ahaha... ;p

m_fariza said...

nang lamak lah ya x ngedate kitak ya... kelak ngedate lah puas2... hehehe

izfelani said...

*X logik kali kedua bila jenazah ya ditinggal sorg2 pd mlm hari tanpa ada org neman n bc Yassin

mun ada org neman baca yaasin, sik seram lah jadinya.

m_fariza said...

hehehe... ya betul lah juak nya tp polah lh logik ckit time bc Yassin org ya bangun kah lalu org bc Yassin ya pengsan.. Hahahaha

Post a Comment